Skip to main content

Μερική επιστράτευση του δεξιού παρακράτους μπας και σωθεί το πανικόβλητο Μητσοτακικό καθεστώς


Δεν θυμόμαστε ανάλογο προηγούμενο, ούτε στην Ελλάδα, ούτε παγκοσμίως. Μια κυβέρνηση ισχυρή και αυτοδύναμη, πριν καλά-καλά κλείσει χρόνο, να συμπεριφέρεται σαν να μη κυβερνάει και να επιτίθεται με τέτοια λύσσα σε αξιωματική αντιπολίτευση. Πρόκειται για άλλη μια ισχυρή ένδειξη για το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και τα κέντρα εξουσίας πίσω από αυτή, ακόμα φοβούνται τον ΣΥΡΙΖΑ και επιθυμούν διακαώς τη στρατηγική του ήττα. Η συμπεριφορά της κυβέρνησης προσομοιώνει φοβικά καθεστώτα που τρέμουν στην ιδέα ότι μπορεί να καταρρεύσουν απότομα.

Έτσι, η φοβική συμπεριφορά του Μητσοτακικού καθεστώτος (η οποία θυμίζει άλλες εποχές), με έντονα σημάδια πανικού, οφείλεται  κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι δεν κατάφερε να ελέγξει απόλυτα την πληροφόρηση που φτάνει στο μέσο πολίτη. Κάποτε, στην εποχή του κλασικού δεξιού παρακράτους, κάτι τέτοιο ήταν απόλυτα εφικτό. Αλλά στην εποχή του διαδικτύου, των εναλλακτικών πηγών πληροφόρησης και των σόσιαλ μίντια, δεν είναι καθόλου δεδομένο.

Η πρώτη μεγάλη ήττα που υπέστη η μιντιακή μηχανή προπαγάνδας του καθεστώτος σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown, λόγω της πρόσφατης πανδημίας και αφορούσε το μέγα φιάσκο των προγραμμάτων κατάρτισης. Μια υπόθεση που βγήκε στην επιφάνεια χάρη στην εναλλακτική πληροφόρηση και στα σόσιαλ μίντια.

Ο πανικός του καθεστώτος μεγάλωσε, όταν το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη λίστα Πέτσα και την αδιαφάνεια γύρω από την καμπάνια για την πανδημία και τα ποσά που μοιράστηκαν, έτυχε ευρείας αποδοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιες άκρως φιλοκυβερνητικές ιστοσελίδες έβαλαν μεγαλειώδες αυτογκόλ, αφού στα διάφορα άτυπα γκάλοπ, το κοινό φάνηκε να επικροτεί το σποτ και το μήνυμα που ήθελε να περάσει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά.

Η μιντιακή μηχανή προπαγάνδας προσπάθησε να υποβαθμίσει έως και να διαστρεβλώσει το βαθύτερο νόημα του σποτ, με τα διάφορα μιντιακά παπαγαλάκια να ισχυρίζονται ότι δήθεν τσουβαλιάζει όλο το δημοσιογραφικό κόσμο. Κάτι που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. 


Άλλα η υπόθεση αυτή δεν κατέδειξε απλά την προχειρότητα και την αδιαφάνεια με την οποία χειρίζεται το δημόσιο χρήμα το καθεστώς. Έδειξε ότι κάποιοι "αυλικοί" που ανήκουν ενδεχομένως στον "δημοσιοσχετίστικο" στρατό του Μητσοτάκη, χαρακτηρίζονται από έναν ερασιτεχνισμό και μια απειρία. Διότι όταν εξαιρείς από την καμπάνια κάποιο ή κάποια αντίπαλα μέσα που στέκονται απέναντί σου και σου ασκούν την πιο σκληρή κριτική, είναι σαν να παραδέχεσαι αυτόματα ότι μεροληπτείς. Και έτσι, πυροβολείς ουσιαστικά τα πόδια σου. Όπως και να'χει όμως, με μια τέτοια κραυγαλέα μεροληπτική συμπεριφορά, ουσιαστικά "καρφώνεσαι", δείχνοντας, αν μη τι άλλο, επιπλέον σημάδια πανικού.

Μετά απ'όλα αυτά, ήρθε και το ηχηρό χαστούκι από Αμερική όσον αφορά το μέγα σκάνδαλο Novartis. Ο συμβιβασμός της Novartis με τις διωκτικές αρχές των ΗΠΑ για τις παράνομες πρακτικές της φαρμακευτικής εταιρίας στην Ελλάδα, καταρρίπτει οριστικά και αμετάκλητα το αφήγημα περί δήθεν σκευωρίας.

Στη δικαστική ανακοίνωση για το ποινικό σκέλος, γίνεται αναφορά σε μεθόδους διαφθοράς και δωροδοκίες «αλλοδαπών αξιωματούχων» καθώς και όλων των άλλων τρόπων επιρροής. Επιπρόσθετα, η ανακοίνωση του εξέδωσε το δικηγορικό γραφείο του Παύλου Σαράκη, που εκπροσώπησε τους Έλληνες προστατευόμενους μάρτυρες, και σύμφωνα με τη διαδικασία, έχει τύχει της έγκρισης των αμερικανικών αρχών πριν την έκδοσή της, αναφέρεται με σαφήνεια σε «ενόχους να κυκλοφορούν ακόμη ελεύθεροι και προκαλούν την λογική και την Δικαιοσύνη».  Η αποστροφή αυτή «φωτογραφίζει» τόσο τα πολιτικά πρόσωπα όσο και τη στάση τους.

Επιπλέον, το γεγονός ότι, σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, οι Αμερικανοί πρότειναν στους τρεις Έλληνες προστατευόμενους μάρτυρες, την παροχή πολιτικού ασύλου(!) στις ΗΠΑ, αφήνει απόλυτα εκτεθειμένους κάποιους που τους αποκαλούσαν "κουκουλοφόρους" και τους απειλούσαν ότι θα τους βγάλουν τις κουκούλες.

Όλα αυτά εξηγούν και το λόγο που τα πολιτικά πρόσωπα τα οποία φέρεται ότι εμπλέκονται στο σκάνδαλο Novartis, δεν έσπευσαν από την αρχή να ζητήσουν την άρση της πολιτικής τους ασυλίας. Αν ήταν πράγματι σκευωρία θα το έκαναν από την πρώτη στιγμή, ώστε και να καθαρίσουν το όνομά τους μια και καλή αλλά και να "τελειώσουν" πολιτικά τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ.

Αλλά ακόμα και αν δεχθούμε ότι δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες για τα πολιτικά αυτά πρόσωπα, οι πολιτικές τους ευθύνες είναι αδιαμφισβήτητες. Άρα, το προφίλ των "ικανών" και των "αρίστων" που τους έχτισε η μιντιακή χούντα, πάει περίπατο.

Ο πανικόβλητος μηχανισμός της μιντιακής προπαγάνδας προσπάθησε γελοιωδώς να παρουσιάσει την απόφαση του συμβιβασμού ως απόδειξη της δήθεν σκευωρίας. Αλλά όταν ο καταιγισμός πληροφοριών ξέφυγε από τον έλεγχό του (για άλλη μια φορά), άλλαξε "τροπάρι" και άρχισε να "παίρνει γραμμή" προκειμένου να ρίξει τις ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι δεν επωφελήθηκε και το Ελληνικό κράτος με κάποιου είδους αποζημίωση.

Το "επιχείρημα" στην περίπτωση αυτή ήταν ότι ναι μεν υπήρχε σκάνδαλο, αλλά αφορούσε αποκλειστικά κάποιο παρα-ιατρικό κύκλωμα και άρα, αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επικεντρώνονταν σε πολιτικά πρόσωπα, θα μπορούσε το Ελληνικό κράτος να διεκδικήσει αποζημιώσεις από τη Novartis. Πρόκειται βέβαια για άλλη μια εντελώς γελοία απόπειρα, αφού και μόνο το γεγονός ότι το καθεστώς μετέτρεψε ένα μεγάλο σκάνδαλο σε δήθεν σκευωρία, ήταν υπερ-αρκετό για να ξεφύγει η Novartis χωρίς να δώσει φράγκο, αφού δεν θα υπήρχε κάτι για το οποίο θα ήταν αναγκασμένη να κάνει κάποιο συμβιβασμό και να πληρώσει.

Παράλληλα με όλα αυτά, το καθεστώς αποφάσισε να επιστρατεύσει μερικώς το παρακράτος μέσα από τις παράνομες ηχογραφήσεις Παππά-Μιωνή σε μια απέλπιδα κίνηση αντιπερισπασμού. Οι ηχογραφήσεις αυτές αποδεικνύουν πανηγυρικά ότι όχι μόνο δεν υπήρχε παρακράτος ΣΥΡΙΖΑ όπως ισχυρίζονται τα κυβερνητικά φερέφωνα, αλλά αντίθετα, υπήρξε και υπάρχει δεξιό παρακράτος, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

Και βέβαια, είναι εντελώς γελοίο να αποδίδει κανείς "παρακράτος" σε κυβέρνηση της Αριστεράς, τη στιγμή μάλιστα που ολόκληρος ο μιντιακός μηχανισμός προπαγάνδας δεν σταμάτησε ούτε στιγμή να την πολεμάει. Την "τεχνογνωσία" του παρακράτους την έχει διαχρονικά η δεξιά και το παρακράτος είναι όλο δικό της.

Αλλά οι απέλπιδες αυτές κινήσεις αντιπερισπασμού από το Μητσοτακικό καθεστώς, δεν έγιναν μόνο επειδή δεν μπορεί να καλύψει τη μεγάλη διαφθορά και τα σκάνδαλα, αφού έχει χάσει τον έλεγχο της πληροφόρησης. Έγιναν κυρίως γιατί άρχισε να φαίνεται στον ορίζοντα το οικονομικό τσουνάμι, με όλο και πιο πιθανό το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.

Υπενθυμίζουμε τις πρόσφατες δηλώσεις Σταικούρα που μίλησε για ύφεση 16% για το β' τρίμηνο του 2020.



Αρκεί να θυμηθούμε ότι όταν ο Βαρουφάκης μιλούσε για ύφεση 10% ήδη στην αρχή του ξεσπάσματος της πανδημίας, κάποιοι επιχείρησαν και πάλι να τον απαξιώσουν. Ενώ, με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών η ύφεση θα κυμαίνονταν στο 3%. Όσο περνούσε ο καιρός αναθεωρούσαν τις εκτιμήσεις προς τα πάνω.

Οι εντελώς αναξιόπιστοι μαθητευόμενοι μάγοι του Μητσοτάκη, βασίζονται σε μια νεοφιλελεύθερη θεωρία που ποτέ δεν έχει αποδειχθεί στην πράξη, με βάση την οποία, μετά από μια μεγάλη ύφεση έρχεται απότομη ανάπτυξη. Έτσι, ελπίζουν ότι το 2021 θα μετριαστεί κάπως η "χασούρα" από την απότομη ανάπτυξη που υποτίθεται ότι θα έρθει.

Αλλά ακόμα και με μια τέτοια εντελώς αυθαίρετη παραδοχή, βγαλμένη κατευθείαν από το νεοφιλελεύθερο βιβλίο συνταγών της κακιά ώρας, η όποια ανάπτυξη δεν θα μπορεί να καλύψει την τεράστια ύφεση. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Βαρουφάκης αποκάλυψε πρόσφατα ότι οι Μητσοτακικοί "yes men" της Μέρκελ και των Βρυξελλών, συμφώνησαν για πλεόνασμα (αν είναι δυνατόν) για το 2021! Που σημαίνει, πολύ απλά, μνημόνιο, ίσως και χειρότερο από αυτό του 2010 κατά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.



Μετά απ'όλα αυτά, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Μητσοτάκης θα πάει σε εκλογές, αλλά βλέπει τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν. Καθώς οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητές, φαίνεται ότι από εδώ και πέρα αρχίζει η πραγματική φθορά του καθεστώτος. Ίσως δεν είναι τυχαίο που η μιντιακή μηχανή προπαγάνδας έχει καιρό να βγάλει δημοσκόπηση, καθώς βλέπει ότι τα μηνύματα δεν είναι πλέον θετικά.

Από εδώ και πέρα θα πρέπει να περιμένουμε γενική επιστράτευση του δεξιού παρακράτους, προκειμένου να μπορέσει το Μητσοτακικό καθεστώς να διατηρήσει, έστω ένα προσωρινό προβάδισμα, μέχρι να πάει σε εκλογές.

Όπως είχαμε επισημάνει ήδη αμέσως μετά τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, ίσως η κυβέρνηση Μητσοτάκη θυμηθεί το "παλιό, καλό" δεξιό παρακράτος για να οργανώσει κατάλληλες επιχειρήσεις προβοκάτσιας. Έτσι, θα τα φορτώσει όλα ως συνήθως στους "μπαχαλάκηδες" του ΣΥΡΙΖΑ για να αποπροσανατολίσει τον κόσμο από τα βάρβαρα νεοφιλελεύθερα μέτρα και να κάνει τους αγανακτισμένους νοικοκυραίους να επιζητούν απεγνωσμένα "ησυχία, τάξη και ασφάλεια" μέσω μιας σκληρής καταστολής.

Έγιναν ήδη και άλλα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με το νέο νομοσχέδιο για τον περιορισμό των διαδηλώσεων. Ενώ δεν αποκλείεται να επιχειρήσει το καθεστώς να ελέγξει με κάποιο τρόπο τα σόσιαλ μίντια για να στραγγαλίσει την εναλλακτική πληροφόρηση που διαχέεται μέσα από αυτά. Δεν είναι τυχαίο ότι άρχισαν ήδη κάποιοι "λαγοί" του μιντιακού μηχανισμού προπαγάνδας, να μιλάνε περί "επικινδυνότητας" των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ανοίγοντας το δρόμο.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο σενάριο. Αν τα πράγματα φτάσουν σε οριστικό αδιέξοδο και με την Τουρκία να κλιμακώνει τις απειλές της, ίσως ο Μητσοτάκης δραπετεύσει μέσω της απλής αναλογικής, ανοίγοντας το δρόμο για ένα είδος οικουμενικής κυβέρνησης. Θα το κάνει, προκειμένου να μη χρεωθεί αποκλειστικά μια μεγάλη οικονομική κρίση (που θα συνοδεύεται από το πλέον καταστροφικό μνημόνιο) και μια ολέθρια υποχώρηση απέναντι στις ορέξεις του Ερντογάν.

Αν ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το σφάλμα και συμπράξει με μια τέτοια κυβέρνηση, ίσως επιστρέψει οριστικά στο 3%. Διότι είναι ξεκάθαρο ότι ο προοδευτικός κόσμος απαιτεί από τον ΣΥΡΙΖΑ ευθεία σύγκρουση και όχι σύμπραξη με το καθεστώς Μητσοτάκη.

Comments

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Israeli Military Analyst: IDF "Lost & D*ing In Great Numbers" in Lebanon

Katie Halper   Haim Bresheeth Zabner, ex Israeli military analyst explains why Hezbollah is so superior to the IDF. He says, "the IDF are lost and dying in great numbers in Lebanon. He also notes that Hezbollah are "amazing fighters". Haim Bresheeth Zabnner was Professor of Media and Cultural Studies at University of East London and then a Professorial Research Associate at the School of Oriental and African Studies (SOAS).He is Filmmaker, photographer, film studies scholar, and historian. His films include “A State of Danger,” a documentary on the first Palestinian Intifada. His books include "An Army Like No Other: How the Israel Defense Force Made a Nation."    Haim is the son of two Holocaust survivors and was raised in Israel. He is a member of Holocaust survivors and Descendents Against the Genocide and a founding member of Jewish Network for Palestine. On November 4, Haim was arrested over a speech he gave at a pro Palestine demonstration outside the res...