Skip to main content

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζει το μεγάλο ξεπούλημα του νερού


Ήταν θέμα χρόνου. Η ιδιωτικοποίηση του νερού δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τα νύχια των νεοφιλελεύθερων αρπακτικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η οποία φαίνεται να έχει ξεκινήσει τις υπόγειες διαδικασίες για ακόμα ένα μεγάλο ξεπούλημα στους ιδιώτες. Και μάλιστα, το ξεπούλημα του πολυτιμότερου αγαθού που θα έπρεπε να είναι ελεύθερο και δημόσιο.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του tvxs.gr:

Την ιδιωτικοποίηση μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου (ΣΔΙΤ) όλου του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αττικής φαίνεται πως μεθοδευει η κυβέρνηση, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις εκ μέρους των εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ κι όχι μόνο. 

[...]

«Στην ουσία απομειώνεται την περιουσία της ΕΥΔΑΠ, καθώς της παίρνουν από τα χέρια όλα αυτά τα υδάτινα αποθέματα. Δεν είναι εύκολο να έρθει μια εταιρεία μικρή και να τα διαχειριστεί όλα αυτά. Δεν ξέρω κατά πόσο, παίρνοντας από την ΕΥΔΑΠ, θα διασφαλιστεί η αδιάλειπτη παροχή νερού στην Αττική» σημειώνει μιλώντας στο tvxs ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΕΥΔΑΠ, Γιώργος Αλεξανδράκης.

«Πως μιλάμε για σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, όταν μιλάμε για ένα ήδη κατασκευασμένο δίκτυο; Φανταστείτε λοιπόν ότι είναι πιθανό να δούμε έναν ιδιώτη να διαχειρίζεται το 80% των υδάτινων αποθεμάτων της Ελλάδας» συνεχίζει ο κύριος Αλεξανδράκης.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το ενδεχόμενο αύξησης του κόστους υδροδότησης μετά από μια τέτοια εξέλιξη επισημαίνει ότι «είναι πολύ πιθανό. Τα 26 εκατομμύρια που θα φύγουνε από την ΕΥΔΑΠ, λόγω της απώλειας της ΕΥΣ, μαζί με τα 266 εκατομμύρια που ζητάει το υπουργείο υποδομών αλλά και με δεδομένη την διανομή -αν είναι δυνατόν- του 70% των κερδών της στους μετόχους, δημιουργούν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην επιχείρηση. Ουσιαστικά μεθοδεύεται η διάλυση και η χρεοκοπία της ΕΥΔΑΠ. Όλο αυτό το κόστος, καθώς θα εξανεμιστούν και τα αποθεματικά της -κερδοφόρας ας μην ξεχνάμε- εταιρείας, ό,τι και να λέει η κυβέρνηση, είναι βέβαιο πως μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Είναι βέβαιο δηλαδή ότι θα αυξηθούν τα τιμολόγια των πολιτών της Αττικής» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Εμείς θεωρούμε ότι πίσω και από αυτή τη διαδικασία, αλλά και από τον διαγωνισμό της Ψυττάλειας κρύβονται μεγάλες ιδιωτικές εταιρείας, με κυριότερη τη Suez. Εκεί πιστεύουμε πως οδηγούν την κατάσταση. Να έρθει μια μεγάλη ιδιωτική επιχείρηση και να πάρει τη διαχείριση ολόκληρου το συστήματος ύδρευσης. Στην πραγματικότητα όμως δε θα είναι εύκολο ούτε να το διαχειριστεί ούτε και να το συντηρήσει» καταλήγει ο κύριος Αλεξανδράκης.



Υπενθυμίζουμε ότι, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας, ο Γιάνης Βαρουφάκης από το βήμα της βουλής είχε αναφερθεί στον ύποπτο ρόλο των ΣΔΙΤ, που χρησιμοποιούνται με ύπουλο τρόπο για ιδιωτικοποιήσεις από την "πίσω πόρτα":

                         Τέτοιες στιγμές, διαπιστώνουμε το μεγαλείο του δημόσιου, εθνικού συστήματος υγείας. Και διαπιστώνουμε πόσο ακριβός, άχρηστος και αναποτελεσματικός είναι ο ιδιωτικός τομέας υγείας. Ελπίζω αυτή η διαπίστωση, που σίγουρα κάνετε και σεις, να σας βοηθήσει να συνέλθετε από την "ιδιωτικομανία". Και να ενισχύσετε το ΕΣΥ χωρίς ΣΔΙΤ, χωρίς κρυφές ιδιωτικοποιήσεις εκ των έσω, αλλά με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, το οποίο ο ιδιωτικός τομέας, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί, αλλά συστηματικά υπονομεύει.  

Σε πρόσφατο μήνυμά του, ο Βαρουφάκης μίλησε και πάλι για τον ρόλο των ΣΔΙΤ, μέσω των οποίων η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να υπονομεύσει, αντί να ενισχύσει το εθνικό σύστημα υγείας, για χάρη των ιδιωτών:


Αλλά και ο Δημήτρης Καζάκης, σε άρθρο του αμέσως μετά την εκλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έγραψε για το άκρως βεβαρημένο παρελθόν των στελεχών της κυβέρνησης και για την εμπλοκή στους σε σκάνδαλα μέσω ΣΔΙΤ. Οι δύο πρώτες παράγραφοι είναι χαρακτηριστικές:

                          Η κυβέρνηση που σχημάτισε ο κ. Μητσοτάκης είναι η πιο εμφανώς διαπλεκόμενη με συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα εντός και εκτός χώρας. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας από τους πολυάριθμους νεοδιορισθέντες υπουργούς και υφυπουργούς που να μην συνδέεται με συγκεκριμένα επιχειρηματικά κυκλώματα. Δεν έχει παρά να διαβάσει κανείς τα βιογραφικά τους.

                         Το 40% του υπουργικού σχήματος δεν έχει ασχοληθεί με την ενεργό πολιτική, παρά μόνο με ύποπτα κυκλώματα της αγοράς από την εποχή του σκανδάλου του χρηματιστηρίου, αλλά και των σκανδάλων Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το 70% των υπουργών και υφυπουργών εκπροσωπεί οργανωμένα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία χρηματοδότησαν την πιο πολυδάπανη προεκλογική εκστρατεία της μεταπολίτευσης.

Το ξέσπασμα της πανδημίας "χάλασε τη σούπα" των κυβερνητικών σχεδιασμών για ξεπούλημα του εθνικού συστήματος υγείας, αφού και η ίδια η κυβέρνηση αναγκάστηκε να το "χειροκροτήσει", αναγνωρίζοντας αναγκαστικά την αξία του. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο τμήμα της Ελληνικής κοινωνίας κατανόησε ότι ένα ισχυρό εθνικό σύστημα υγείας είναι η μόνη εγγύηση για τη δημόσια υγεία, ειδικά σε τέτοιες ακραίες και έκτακτες καταστάσεις όπως αυτή που ζήσαμε με την πανδημία. 



Άρα, επειδή η κοινωνία φαίνεται ότι είναι αντίθετη τόσο με την ιδιωτικοποίηση του εθνικού συστήματος υγείας, όσο και με την ιδιωτικοποίηση του νερού, η φανατικά νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση ξεπουλήματος Μητσοτάκη, επιχειρεί με ύπουλο τρόπο να προχωρήσει σε μαζικές ιδιωτικοποιήσεις μέσω ΣΔΙΤ. Έτσι ώστε να μην παρεκκλίνει ούτε στο ελάχιστο από το αρχικό της πλάνο και τη βασική της αποστολή, που είναι, με λίγα λόγια, το ξεπούλημα των πάντων σε ιδιώτες.

Όσον αφορά το νερό, υπενθυμίζεται ότι εκατοντάδες πόλεις, περιφέρειες και κράτη σε όλο τον κόσμο επαναδημοτικοποιούν τις υπηρεσίες ύδρευσής τους, απορρίπτοντας ως αποτυχημένο το ιδιωτικό μοντέλο διαχείρισης του νερού που δοκίμασαν για δεκαετίες. Στην Ευρώπη, οι περισσότερες περιπτώσεις καταγράφηκαν στη Γαλλία, την έδρα των μεγαλύτερων και ισχυρότερων πολυεθνικών εταιρειών νερού του πλανήτη. Εννιά περιπτώσεις καταγράφηκαν στη Γερμανία.

Παρ’ όλο που το Βερολίνο και το Παρίσι επανέκτησαν τον δημόσιο έλεγχο του νερού τους, κάτι που παρουσιάστηκε εντός συνόρων ως κάτι καλό, η οικονομική και πολιτική ελίτ της Ευρώπης πιέζει -μέσω των δανειστών- την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία, να ιδιωτικοποιήσουν τα δικά τους δημόσια συστήματα ύδρευσης. Είναι ένας κοινός όρος που περιλαμβάνεται σε κάθε μνημόνιο που έχει υπογραφεί μεταξύ των χρεωμένων χωρών και των δανειστών τους.

Όπως αποδείχθηκε, το ισχυρό λόμπι του νερού υποχρέωνε τις δημοτικές αρχές, σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες επιβλήθηκε η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης, να υπογράφουν συμβόλαια που εξασφάλιζαν σε κάθε περίπτωση το κέρδος υπέρ των εταιριών.

Έτσι, για παράδειγμα, αναφέρθηκε περίπτωση συγκεκριμένου δήμου που έπρεπε να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό στην ιδιωτική εταιρία επειδή οι προβλέψεις για αύξηση της κατανάλωσης έπεσαν έξω. Δηλαδή, οι ιδιώτες, όχι μόνο προέβησαν σε υπέρογκες αυξήσεις των παροχών υπηρεσιών νερού, όχι μόνο παρείχαν υποβαθμισμένες ποιοτικά υπηρεσίες, αλλά ζημίωσαν επιπλέον το δημόσιο με τις απαιτήσεις τους.

Στον τομέα του νερού καταρρέει και ένας άλλος κεντρικός νεοφιλελεύθερος μύθος περί ιδιωτικοποιήσεων αφού το ισχυρό λόμπι του νερού ουσιαστικά έχει το μονοπώλιο στον τομέα, πράγμα που καθιστά αδύνατη την πτώση των τιμών λόγω ανταγωνισμού. Έτσι εξηγούνται και οι υπέρογκες αυξήσεις από τις ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες φυσικά ενδιαφέρονται αποκλειστικά για το κέρδος και όχι για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν στους πολίτες. 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, όπου αντιστάθηκαν οι κοινωνίες κατάφεραν ουσιαστικά να κερδίσουν τις πολυεθνικές, ενώ η μάχη συνεχίζεται σε ορισμένους Ευρωπαϊκούς δήμους όπου οι εταιρίες τα έχουν βρει σκούρα λόγω της αντίστασης των τοπικών κοινωνιών. Η αντίσταση λοιπόν δεν είναι μάταιη, όπως κάποιοι 'ορθολογιστές' νεοφιλελεύθεροι θέλουν να κάνουν τον κόσμο να πιστέψει.

Τα πράγματα όμως φαίνεται να είναι σκούρα με την κυβέρνηση των ανάλγητων του Μητσοτάκη, καθώς έχουν καταφέρει να επικρατήσουν εκλογικά και σε τοπικό επίπεδο, με τους δικούς τους ανθρώπους στους περισσότερους δήμους και περιφέρειες.

Αν πολίτες, εργαζόμενοι και άλλοι φορείς δεν αντιδράσουν μαζικά, ο εφιάλτης της ιδιωτικοποίησης του νερού θα γίνει πραγματικότητα στην αποικία χρέους που λέγεται Ελλάδα.

Comments

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Israeli Military Analyst: IDF "Lost & D*ing In Great Numbers" in Lebanon

Katie Halper   Haim Bresheeth Zabner, ex Israeli military analyst explains why Hezbollah is so superior to the IDF. He says, "the IDF are lost and dying in great numbers in Lebanon. He also notes that Hezbollah are "amazing fighters". Haim Bresheeth Zabnner was Professor of Media and Cultural Studies at University of East London and then a Professorial Research Associate at the School of Oriental and African Studies (SOAS).He is Filmmaker, photographer, film studies scholar, and historian. His films include “A State of Danger,” a documentary on the first Palestinian Intifada. His books include "An Army Like No Other: How the Israel Defense Force Made a Nation."    Haim is the son of two Holocaust survivors and was raised in Israel. He is a member of Holocaust survivors and Descendents Against the Genocide and a founding member of Jewish Network for Palestine. On November 4, Haim was arrested over a speech he gave at a pro Palestine demonstration outside the res...