Skip to main content

Ελληνική κρίση και νέες επιχειρήσεις αποπροσανατολισμού: η ανάσταση του “success story” και τα παρελκόμενα

του system failure

Αμέσως μετά την σύντομη κυβερνητική κρίση με την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από τον κυβερνητικό συνασπισμό, ξεκίνησε, σε χρόνο μηδέν, μια νέα επιχείρηση αποπροσανατολισμού στην Ελλάδα, από το τραπεζομιντιακό κατεστημένο και τους πολιτικούς-μαριονέτες του στην εξουσία, εξαπολύοντας μια νέα σφοδρή επίθεση προπαγάνδας, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε και εξακολουθεί να υφίσταται, μετά την απαράδεκτη απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ, αλλά και να αποπροσανατολίσει τους πολίτες από το νέο κύμα καταστροφικών μέτρων που ετοιμάζονται και περιλαμβάνουν εκτός των άλλων και μαζικές απολύσεις στο δημόσιο, όπως ακριβώς απαιτεί τη τρόϊκα των δανειστών.

Η επιχείρηση ανάστασης του “success story” και με “έξωθεν” βοήθεια και ο πόλεμος των αγωγών

Αμέσως μετά το στήσιμο της νέας κυβέρνησης, στην οποία συμμετέχουν, πλέον, αποκλειστικά τα δύο κόμματα που υπήρξαν οι βασικοί εκπρόσωποι των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα και του πελατειακού κράτους τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα, βγήκε στο προσκήνιο με εκπληκτική ταχύτητα, η συμφωνία για τον Αζερικό αγωγό TAP (Trans Adriatic Pipeline), τον οποίο, απ'ότι φάνηκε, υποστήριξαν ένθερμα οι Ευρωπαίοι “εταίροι” της Ελλάδας. Τα εγχώρια κυρίαρχα ΜΜΕ παρουσίασαν το θέμα με θριαμβευτικά σχόλια και αναπαρήγαγαν τους επαίνους των Δυτικών ΜΜΕ - τα οποία έσπευσαν να συνδράμουν στην προπαγάνδα – σχετικά με την συμφωνία.

Η ταχύτητα με την οποία αναπαράχθηκε η είδηση, δείχνει ότι η υπόθεση του αγωγού TAP ήταν προσυμφωνημένη εδώ και καιρό. Ήταν ένα κρυφό χαρτί που έδωσαν οι Ευρωπαίοι εταίροι στον Σαμαρά – ως ανταμοιβή για τις πολιτικές της καταστροφής που εφαρμόζει πιστά – την κατάλληλη στιγμή, μήπως ξεφύγει από τη δύσκολη θέση, ανασταίνοντας έστω και προσωρινά το “success story”, για να κερδηθεί λίγος χρόνος και να περάσουν τα νέα σκληρά μέτρα. Αυτό δείχνει ότι ο Σαμαράς τελεί υπό πλήρη ομηρία από το εγχώριο και ξένο μεγάλο κεφαλαίο και απλώς ακολουθεί πιστά τις εντολές. Η “στάση” που έκανε ο Σαμαράς στο Αζερμπαϊτζάν κατά την επιστροφή του από το ταξίδι στην Κίνα, δεν ήταν καθόλου τυχαία. Επομένως, δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία, καμίας Ελληνικής κυβέρνησης όσον αφορά τον TAP.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο επίσης το ναυάγιο της πώλησης της ΔΕΠΑ, καθώς αν αυτή περνούσε στα χέρια της Gasprom, η Ρωσική εταιρία θα γινόταν αυτόματα βασικός μέτοχος και στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, μερίδιο του οποίου κατέχει η Ελληνική εταιρία, και αυτό σημαίνει ότι η τροφοδοσία της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας με Αζερικό αέριο μέσω του IGB, θα ήταν αδύνατη.

Είναι χαρακτηριστική επίσης η θεαματική στροφή 180 μοιρών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία, ενώ στην αρχή φάνηκε να υποστηρίζει σθεναρά τον αγωγό Nabucco, στη συνέχεια απέσυρε την στήριξή της, καθώς φάνηκε ότι ο Nabucco έχασε μέρος της ανταγωνιστικότητας του απέναντι στον Ρωσικών συμφερόντων αγωγό South Stream.

Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι, αφενός οι Δυτικοί θέλουν με κάθε τρόπο να ελαχιστοποιήσουν τη Ρωσική επιρροή στα ανατολικά Βαλκάνια και στην Ελλάδα, αφετέρου, ότι η Ελλάδα έχει παραχωρήσει πλήρως την κυριαρχία της στα Δυτικά συμφέροντα, καθώς είναι δέσμια του χρέους, χωρίς να έχει την παραμικρή δυνατότητα μελλοντικών ελιγμών. Αυτό φαντάζει άκρως εφιαλτικό, καθώς η χώρα θα είναι αναγκασμένη να αντιμετωπίσει πιθανές μελλοντικές κρίσεις, χωρίς καμία διαπραγματευτική δυνατότητα, σε περίπτωση που θα της επιβληθούν – για παράδειγμα – λύσεις του τύπου δημιουργίας “γκρίζων ζωνών” κ.λ.π. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε, το άλλο μεγάλο ναυάγιο του πετρελαϊκού αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, που θα είχε ενισχύσει σημαντικά την αμυντική θωράκιση της Θράκης.

Οι υπερβολικά καθυστερημένες προκηρύξεις, οι δημοσκοπήσεις στα μέτρα των μεγαλοκαναλαρχών και η... επιστράτευση των τραπεζιτών και των απολωλότων προβάτων

Όλως τυχαίως, δύο μόλις μέρες μετά την σύσταση της νέας κυβέρνησης, εμφανίστηκε προκήρυξη η οποία αναλάμβανε την ευθύνη της επίθεσης με καλάσνικοφ στα κεντρικά γραφεία της ΝΔ τον περασμένο Ιανουάριο, δηλαδή με καθυστέρηση πάνω από 5 μήνες(!), από την πρωτοεμφανιζόμενη οργάνωση “Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών”. Η υπερβολικά καθυστερημένη ανάληψη ευθύνης και η εμφάνιση της προκήρυξης την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν υποδηλώνουν απλά προβοκατόρικη ενέργεια, αλλά ένα ακόμα χαρτί που χρησιμοποίησε την κατάλληλη στιγμή το συστημικό κατεστημένο στα πλαίσιο των επιχειρήσεων αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, εμφανίστηκε δημοσκοπήση-αστραπή που αναπαράχθηκε με μεγάλη ταχύτητα από τα κυρίαρχα ΜΜΕ, με βάση την οποία, σε γενικές γραμμές η ΝΔ αύξησε ελαφρά τη διαφορά της από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ ενισχύθηκε από την στάση που κράτησε να στηρίξει την κυβέρνηση, ενώ αντίθετα, η ΔΗΜΑΡ εμφανίστηκε αποδυναμωμένη και άρα πλήρωσε για την στάση της να αποχωρήσει από την κυβέρνηση. Η δημοσκόπηση, αλλά και ο τρόπος που παρουσιάστηκε από τα μεγάλα ΜΜΕ, είχε σαν στόχο να αποκλιμακώσει την ένταση που δημιουργήθηκε από τις αντιδράσεις μετά την απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ και να μετριάσει τις εντυπώσεις.

Ένα μικρό, χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου παρουσίασης των αποτελεσμάτων τέτοιων δημοσκοπήσεων από τα μεγάλα ΜΜΕ: Ο εκφωνητής εστιάζει στο γεγονός ότι το 31,7% των ανθρώπων που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση αξιολογεί θετικά τη νέα κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, χωρίς να αναφερθεί καθόλου στο 58,3% , δηλαδή στο συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό, που την αξιολογεί αρνητικά! Ταυτόχρονα, οι κάρτες με τα ποσοστά εναλλάσσονται γρήγορα, ώστε να μην προλάβει ο τηλεθεατής να επεξεργαστεί ολοκληρωμένα τα ευρήματα της δημοσκόπησης!

Σε αυτές τις νέες επιχειρήσεις αποπροσανατολισμού, επιστρατεύτηκε ακόμα και ο Μιχάλης Σάλλας, ένας από τους βασικούς αντιπροσώπους των μεγάλων διεθνών τραπεζικών συμφερόντων στην Ελλάδα, ο οποίος, την ίδια χρονική περίοδο τόνισε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται, από πλευράς εικόνας και προσδοκιών, στο καλύτερο σημείο της τελευταίας 5ετίας(!) και οι δηλώσεις του αναπαράχθηκαν ταχύτατα από τα μεγάλα ΜΜΕ. Από την άλλη, δεν ήταν παράξενο που δήλωσε κάτι τέτοιο, καθώς ο ίδιος και οι “συνάδελφοι” του τραπεζίτες έκαναν χρυσές δουλειές την τελευταία 5ετία, σε αντίθεση με την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού που φτωχοποιήθηκε και οδηγείται συνεχώς προς την εξαθλίωση.

Επιστρατεύτηκαν όμως και οι πρώην ανεξάρτητοι βουλευτές της ΝΔ Μαρκόπουλος και Σολδάτος, προκειμένου να ενισχύσουν την ισχνή πλειοψηφία της κυβέρνησης και να δικαιώσουν το κάλεσμα Σαμαρά για “ενότητα τις δύσκολες ώρες”. Κατά την νέα αυτή τακτική αποπροσανατολισμού, οι δήθεν δυσαρεστημένοι - με τις καταστροφικές πολιτικές – βουλευτές, αποχωρούν από τα κόμματα εξουσίας, μπαίνουν στον πάγο και όταν τα πράγματα ζορίσουν, επιστρέφουν στο μαντρί. Η περίπτωση Μαρκόπουλου-Σολδάτου είναι χαρακτηριστική, καθώς μετά την αποχώρησή τους από την ΝΔ, επανεκλέχθηκαν με τους Ανεξάρτητους Έλληνες, επικυρώνοντας την αντιμνημονιακή τους στάση, όμως με την πρώτη ευκαιρία ανεξαρτητοποιήθηκαν, δηλαδή μπήκαν στον πάγο, ώστε να είναι έτοιμοι για την επιστροφή τους στη ΝΔ.

Η πραγματικότητα

Οι επιχειρήσεις αποπροσανατολισμού και η νέα παράσταση που έστησε το τραπεζομιντιακό κατεστημένο, δεν έχουν βεβαίως σχέση με την πραγματική εικόνα στην Ελλάδα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι, το κλείσιμο της αρτοβιομηχανίας “Κατσέλης” και οι 500 περίπου εργαζόμενοι που έμειναν χωρίς δουλειά, αποσιωπήθηκε από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια, για να μη χαλάσει η φιέστα του νέου “success story”.

Όμως οι παραστάσεις της νεοφιλελεύθερης δικτατορίας συνεχίζονται και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και ένα πρόσφατο δείγμα είναι η άτυπη σύνοδος της ΕΕ, στην οποία αποφασίστηκε να αντιμετωπιστεί η ανεργία των νέων με το ποσό των 6 δισ. ευρώ. Αρκεί να θυμηθούμε τα 28 δισ. με τα οποία ενίσχυσε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής τις Ελληνικές τράπεζες, πριν ακόμα φτάσει το κύμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, και έχουμε αμέσως ένα καλό μέτρο σύγκρισης για το πόσο σημαντικό είναι το ποσό των 6 δισ. και πόσο θα συμβάλει στην επίλυση του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη.

Οι θρίαμβοι για την οριστικοποίηση της συμφωνίας του αγωγού TAP, συνοδεύθηκαν με την - απαραίτητη για την περίσταση - εκτίμηση του αριθμού νέων θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν, αλλά οι συστημικοί παπαγάλοι απέφυγαν, ως συνήθως, να εκτιμήσουν τις χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας που θα χαθούν σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, λόγω της συνεχιζόμενης εφαρμογής των καταστροφικών πολιτικών, που επιτάσσει η νεοφιλελεύθερη δικτατορία.


Comments

  1. Anonymous5/7/13 14:56

    Ο Γαλιλαίος δεν είχε απέναντί του την ιερά εξέταση, είχε απέναντί του την άγνοια της συντριπτικής πλειονότητας.

    Η γνώση εν μέσω άγνοιας είναι πιο εύκολα υποφερτή εν συγκρίσει με την γνώση εν μέσω υποκρισίας. Σήμερα οι πολιτικοί παίζουν θέατρο, αλλά είναι η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών που κλέβει την παράσταση. Όποιος σήμερα αναζητεί την αλήθεια προς όφελος και των υπολοίπων, δεν είναι σήμερα εκείνος που φέρνει φως και γνώση στον κόσμο, είναι εκείνος που χαλάει το παιχνίδι των περισσοτέρων.

    Ποτέ το ανθρώπινο είδος δεν ήταν τόσο κατώτερο των περιστάσεων. Σκέφτομαι, άρα πήζω. Εκεί καταντήσαμε.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

Israeli Military Analyst: IDF "Lost & D*ing In Great Numbers" in Lebanon

Katie Halper   Haim Bresheeth Zabner, ex Israeli military analyst explains why Hezbollah is so superior to the IDF. He says, "the IDF are lost and dying in great numbers in Lebanon. He also notes that Hezbollah are "amazing fighters". Haim Bresheeth Zabnner was Professor of Media and Cultural Studies at University of East London and then a Professorial Research Associate at the School of Oriental and African Studies (SOAS).He is Filmmaker, photographer, film studies scholar, and historian. His films include “A State of Danger,” a documentary on the first Palestinian Intifada. His books include "An Army Like No Other: How the Israel Defense Force Made a Nation."    Haim is the son of two Holocaust survivors and was raised in Israel. He is a member of Holocaust survivors and Descendents Against the Genocide and a founding member of Jewish Network for Palestine. On November 4, Haim was arrested over a speech he gave at a pro Palestine demonstration outside the res...