Skip to main content

Συμβαίνει ήδη: Ο καπιταλισμός καταστρέφει το ανθρώπινο εργατικό δυναμικό και περνάει στο επόμενο στάδιο

του system failure

Προκύπτουν όλο και πιο εφιαλτικά σενάρια αν συνδέσει κανείς τα κομμάτια του παζλ. Η επόμενη φάση του καταστροφικού καπιταλισμού είναι η πλήρης αντικατάσταση του ανθρώπινου εργατικού δυναμικού με ρομποτικές μηχανές, ή αλλιώς, η υπερ-αυτοματοποίηση. Μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και κανείς (ή σχεδόν κανείς) δεν γνωρίζει τι θα σημάνει η ολοκλήρωσή της.

Η πραγματική διάσταση της ανεργίας

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή 102(!) εκατομμύρια Αμερικανών, σε ηλικία εργασίας, που δεν έχουν δουλειά και το 20% των οικογενειών στις ΗΠΑ δεν έχουν ούτε ένα μέλος που να εργάζεται(!) Η κυβέρνηση παρόλα αυτά ανακοινώνει ότι η ανεργία έπεσε στο 6.3%. Πώς είναι δυνατόν; Η απάντηση βρίσκεται στα "μαγικά" που κάνουν οι κυβερνήσεις και την αναθεώρηση του ορισμού της ανεργίας. Για παράδειγμα, μόνο τον τελευταίο μήνα, η Αμερικανική κυβέρνηση "θεώρησε" απλά, ότι άλλοι 988.000 Αμερικανοί δεν ανήκουν στην εργατική δύναμη.


Φαίνεται υπερβολικός ο αριθμός των πραγματικά άνεργων Αμερικανών σύμφωνα με το PressTV; Ίσως όχι, αν διαβάσει κανείς την ιστορία που ακολουθεί, με μάρτυρα τον Γιάννη Βαρουφάκη.

Τι πραγματικά συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας;

Ο Γιάννης Βαρουφάκης σε άρθρο του με τίτλο “Κι αν το κεφάλαιο του μέλλοντος δεν μας έχει ανάγκη;”, περιγράφει τι είδε στο Όστιν του Τέξας και τι σημαίνει αυτό που είδε:

Αγναντεύοντας από το παράθυρό μου, στο Όστιν του Τέξας, παρατήρησα ένα μεγάλο σύννεφο σκόνης στο βάθος του ορίζοντα. Προχθές που πέρναγα από εκεί ξαφνιάστηκα με τη θέα του τεράστιου εργοτάξιου όπου οι μπουλντόζες και τα μηχανήματα δούλευαν ασταμάτητα, παράγοντας τη σκόνη που τράβηξε την προσοχή μου. Από την όψη του υπό οικοδόμηση κτιρίου φαινόταν ότι (ευτυχώς) δεν έχτιζαν ούτε νέο εμπορικό κέντρο ούτε και σύμπλεγμα κατοικιών. Όχι, επρόκειτο για μεγάλο βιομηχανικό κέντρο.”

Αν και στην αρχή δεν το πρόσεξα, μετά από λίγα λεπτά συνειδητοποίησα ότι κάτι έλειπε από αυτό το εργοτάξιο: οι άνθρωποι! Για την ακρίβεια, μέτρησα τρεις. Και οι τρεις τους, με τα κράνη και τη στολή προστασίας, ήταν μαζεμένοι σε ένα μικρό γραφείο εξωτερικού χώρου πάνω από μια συστάδα υπολογιστών, σκεπασμένοι από τέντα που θύμιζε στρατό ξηράς. Δέκα μπουλντόζες, τρεις γερανοί και καμιά δεκαριά άλλα κινούμενα εργαλεία, τουλάχιστον όσο μπορούσα να διακρίνω, κινούνταν μόνα τους γύρω τους. Άνευ οδηγών, χειριστών, εργατών εν γένει.”

Όταν επέστρεψα στο γραφείο, πήγα κατευθείαν να βρω συνάδελφο που γνωρίζει καλά τα τεκταινόμενα. Με πληροφόρησε ότι το εργοτάξιο που παρατήρησα είναι το νέο εργοστάσιο της Apple όπου θα παράγονται τα MacBook Pro. Και, ναι, η κατασκευή του έχει αυτοματοποιηθεί σχεδόν ολοκληρωτικά. Τα υλικά έχουν επιλεχθεί με τρόπο που αυτόματα μηχανήματα, ρομπότ δηλαδή διασυνδεδεμένα μεταξύ τους μέσω intranet (τοπικού ασύρματου δικτύου), να μπορούν να συναρμολογούν χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση – ακόμα και τα υδραυλικά του κτιρίου θα τα τοποθετούν υδραυλικοί-ρομπότ. Ένα εργοτάξιο που κανονικά θα απασχολούσε χιλιάδες εργαζόμενους λειτουργεί με την παρουσία λιγότερων από εκατό ψυχές.”

Τον ρώτησα για την απόφαση της Apple να παραγάγει υπολογιστές στην Αμερική, επαναπατρίζοντας την παραγωγή από την Κίνα για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες. 'Πώς κι έτσι;'. Η απάντηση ήταν αναμενόμενη, αλλά, παρ' όλα αυτά, άκρως συγκλονιστική: 'Οι μισθοί δεν έχουν πλέον καμία σημασία. Η εξαγωγή παραγωγικών διαδικασιών από την Αμερική προς την Κίνα (το off-shoring) δεν ήταν παρά ένα ενδιάμεσο στάδιο. Η παραγωγή επέστρεψε στην Αμερική. Όχι όμως και οι θέσεις εργασίας. Το νέο εργοστάσιο της Apple όχι μόνο κατασκευάζεται χωρίς τον ιδρώτα Αμερικανών εργατών αλλά και θα παράγει τα MacBook Pro πλήρως αυτοματοποιημένα, χωρίς να προσληφθούν Τεξανοί. Καλώς όρισες στον Νέο, Γενναίο Κόσμο' κατέληξε χαμογελαστά, αναφερόμενος προφανώς στο Brave New World του Άλντους Χάξλεϊ.”

[...]

Όταν οι μπουλντόζες και οι υδραυλικοί-ρομπότ, που αυτήν τη στιγμή χτίζουν το νέο εργοστάσιο της Apple εδώ κοντά, αρχίσουν να μαθαίνουν η μία από την άλλη, το ένα από το άλλο, και αρχίζουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο ενός διαδικτύου των ρομπότ, θα καταργηθούν ακόμα και οι λιγοστές θέσεις ανθρώπινης εργασίας που σήμερα διαχειρίζονται τη λειτουργία των ρομπότ αυτών. Αν οι ορδές διαδικτυωμένων μηχανικών σκλάβων ανήκαν σε όλους μας, αν δηλαδή υπήρχε κοινοκτημοσύνη επί των ρομπότ και όλοι μας γευόμασταν τα αγαθά που παράγουν, τότε κανένα πρόβλημα. Τι γίνεται, όμως, στην περίπτωση που οι μηχανικοί σκλάβοι, το κεφάλαιο του μέλλοντος, ανήκουν (όπως και το περισσότερο σημερινό κεφάλαιο) στους πολύ λίγους, ενώ οι πιο πολλοί άνθρωποι ούτε έχουν πρόσβαση στα παραγόμενα αγαθά ούτε και ευκαιρία να προσφέρουν την εργασία τους για έναν (ανθρώπινο) μισθό;”


Υπερ-συσσώρευση κεφαλαίων: Χρήσιμη για το επόμενο στάδιο

Οι οικονομικές κρίσεις χρησιμεύουν στην εξαφάνιση των μεγάλων ανταγωνιστών και στο να κρατάν ψηλά την αξία του χρήματος μέσω της υπερ-συσσώρευσης κεφαλαίων. Η υπερ-συσσώρευση κεφαλαίων όμως χρησιμεύει επίσης και στο να χρηματοδοτήσει την επόμενη φάση του καταστροφικού καπιταλισμού που είναι η υπερ-αυτοματοποίηση.

Πώς συνδέονται όλα αυτά με το Ελληνικό πείραμα;

Πόσο μπορεί να αντέξει μια κοινωνία χωρίς να εξεγερθεί πυροδοτώντας “ανεξέλεγκτες” καταστάσεις, όταν η ανεργία αγγίξει το 30% - 50%; Όταν η ανεργία στους νέους φτάσει ακόμα και το 60%; Όταν περικόπτονται μισθοί και συντάξεις; Πόσο χαμηλό μπορεί να γίνει το επίδομα ανεργίας ώστε να επιτρέπει στους ανθρώπους να επιβιώνουν, να καταναλώνουν, αλλά να μην εξεγείρονται; Πόσοι μπορούν να αφεθούν στην τύχη τους, χωρίς να λαμβάνουν κανενός είδους επίδομα; Πόσο μπορεί να επηρεάσει η προπαγάνδα του φόβου από τα μίντια, ώστε να κρατάει τον κόσμο φοβισμένο μέσα στα σπίτια χωρίς να εξεγείρεται;

Τα νέα εφιαλτικά δεδομένα του Ελληνικού πειράματος μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τις μεγάλες εταιρίες που υπερ-αυτοματοποιούν την παραγωγή και θέλουν να απαλλαχθούν οριστικά από το κόστος του ανθρώπινου εργατικού δυναμικού.

Κάποιος πρέπει να καταναλώνει

Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Αν όλη η παραγωγή αυτοματοποιηθεί (ακόμα και ο τομέας των υπηρεσιών), ποιοι θα καταναλώνουν αυτά που θα παράγονται; Πάμε προς ένα μοντέλο που οι περισσότεροι θα παίρνουν επίδομα ανεργείας ίσα-ίσα για να επιβιώνουν και να καταναλώνουν;

Στις πολυπληθείς αναπτυσσόμενες χώρες υπάρχουν τεράστιες “εν δυνάμει” δεξαμενές καταναλωτών. Η αγοραστική τους δύναμη θα αυξηθεί και η πλήρη αυτοματοποίηση της παραγωγής εκεί θα πάρει δεκαετίες. Πρώτα όμως πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στην γερασμένη και κορεσμένη πληθυσμιακά Δύση, ώστε να θεσπιστεί ένα όριο στις αυξήσεις των μισθών και να αποτραπεί η εξάπλωση του Δυτικού μοντέλου κοινωνικού κράτους, γιατί όλα αυτά σημαίνουν επιπλέον κόστος για την παγκόσμια οικονομική ολιγαρχία:


Το νέο μοντέλο ίσως οδηγήσει σε μια μελλοντική Δυστοπία πέρα από κάθε φαντασία:

Στη μέση της πυραμίδας δημιουργείται μια τάξη που θα υπηρετεί και θα διασφαλίζει την κυριαρχία της κορυφής. Στελέχη εταιριών, μεγαλοδημοσιογράφοι, επιστημονικές ελίτ, δυνάμεις καταστολής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ακαδημαϊκή έρευνα γίνεται όλο και περισσότερο με βάση το κέρδος για λογαριασμό των μεγάλων εταιριών. Οι χρηματοδοτήσεις κατευθύνονται συνεχώς προς πρακτικές εφαρμογές σε τομείς που μπορούν να αποφέρουν μεγάλα κέρδη, όπως για παράδειγμα η μεγαλύτερη αυτοματοποίηση της παραγωγής και κατά συνέπεια η αύξηση των κερδών μέσω του περιορισμού των θέσεων εργασίας.”

Στη βάση της πυραμίδας θα βρίσκεται η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων σε παγκόσμια κλίμακα, με περιορισμένους μισθούς, μηδενικά εργασιακά δικαιώματα και σχεδόν μηδενικές ευκαιρίες για δραστηριότητες πέραν της κατανάλωσης.”

[...]

Όμως το πιο φρικιαστικό απ'όλα είναι, ότι θα διογκωθεί η κατώτερη κοινωνική διαστρωμάτωση που αποτελείται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη, που θα αφήνονται στην τύχη τους, πεθαίνοντας μέσα στη φτώχεια και την εξαθλίωση, αφού η παγκόσμια οικονομική ελίτ θα εξασφαλίζει την κυριαρχία της μέσα από την υπερπροσφορά εργατικού δυναμικού και καταναλωτών.

Δυστυχώς, ήδη, η αξία της ανθρώπινης ζωής αποκτά όλο και λιγότερη σημασία...”


Είναι όλα τόσο καλά σχεδιασμένα;

Ενδεχομένως όχι. Μπορεί κανείς να φανταστεί, τι περίπου συζητείται στις κλειστές αίθουσες και μακριά από τις κάμερες στα οικονομικά φόρουμ και στις λέσχες Μπίλντεμπεργκ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι εμπνευστές της νέας τάξης πραγμάτων μπορούν να σχεδιάσουν τα πάντα με ακρίβεια.

Σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν, οι σχεδιασμοί των διάφορων think tanks έχουν πέσει έξω. Και αυτό, γιατί δεν υπάρχει καμία τέλεια θεωρία που να μπορεί να προβλέψει τα πάντα με ακρίβεια και να λάβει υπόψη όλους τους αστάθμητους παράγοντες.

Είναι φανερό ότι, το παρακλάδι της παγκόσμιας οικονομικής ολιγαρχίας στην Ελλάδα, φοβάται ένα πιθανό “ατύχημα” εν όψει ευρωεκλογών, καθώς φαίνεται ότι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για τα παραδοσιακά κόμματα εξουσίας που στηρίζουν το εγχώριο κεφάλαιο και αυτό φαίνεται στον τρόπο που κλιμακώνεται η επιχείρηση προπαγάνδας από τα συστημικά μίντια, όσο πλησιάζουμε προς την ημέρα των ευρωεκλογών.

Αυτό σημαίνει ότι, ο αγώνας των λαών κατά της Δυστοπίας του μέλλοντος δεν είναι καθόλου μάταιος ...

Comments

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

Πως οι δημοσκόποι χειραγωγούν την κοινή γνώμη υπέρ του καθεστώτος Μητσοτάκη

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του system failure Άλλο ένα τσουνάμι δημοσκοπήσεων σαρώνει τα μυαλά των Ελλήνων, το οποίο αναμένεται να δυναμώσει όσο πλησιάζουμε στις εκλογές και όσο τα νέα πολιτικά κόμματα θα μπαίνουν πιο βαθιά στο πολιτικό παιχνίδι. Υπάρχουν ουκ ολίγα παραδείγματα που δείχνουν ότι οι δημοσκοπήσεις στην ουσία χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν το επιθυμητό κλίμα για το καθεστώς Μητσοτάκη, παρά για να μετρήσουν απλώς τις δυνάμεις των κομμάτων σε κάθε χρονική στιγμή. Θα θέλαμε όμως να σταθούμε σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα που οι εταιρίες συμπεριλαμβάνουν στις ¨μετρήσεις¨ τους όλο και πιο συχνά και ειδικά μετά την εμφάνιση των κομμάτων Τσίπρα και Καρυστιανού στην πολιτική αρένα. Οι ερωτώμενοι λοιπόν καλούνται να απαντήσουν αν θέλουν "πολιτική αλλαγή" ή "σταθερότητα". Χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση, είναι ξεκάθαρο ότι από μόνο του αυτό το μανιχαϊστικού τύπου ερώτημα, είναι ουσιαστικά η γραμμή του καθεστώτος για το τι σημαίνει σταθερότητα, που εί...