Skip to main content

Η πανδημία ακυρώνει προσωρινά τα σχέδια των νεοφιλελεύθερων τζιχαντιστών του Μητσοτακικού καθεστώτος


Η αυτοδυναμία που πήρε η χειρότερη δεξιά της μεταπολίτευσης στις τελευταίες εκλογές, άνοιξε διάπλατα το δρόμο στη φράξια των νεοφιλελεύθερων τζιχαντιστών της, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την τελική τους επέλαση ενάντια στο κοινωνικό κράτος.

Είναι σίγουρο ότι στα σχέδια υπήρχε η ιδιωτικοποίηση και του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς η φράξια ενισχύθηκε σημαντικά με την εκλογή φανατικών του νεοφιλελεύθερου δόγματος, όπως ο Μπάμπης Παπαδημητρίου.

Ήδη κάνουν το γύρο του διαδικτύου τα ηχητικά του Παπαδημητρίου που δήλωνε πως "Από τα κρατικά νοσοκομεία τα μισά τουλάχιστον πρέπει να κλείσουν. Γιατί είναι φορείς ασθενειών, γιατί έχουν πρόβλημα ...", με τον Άρη Πορτοσάλτε να συμφωνεί και να επαυξάνει λέγοντας πως πρέπει "όχι απλώς να κλείσουν, αλλά να γκρεμιστούν". 


Όμως η επέλαση της πρόσφατης πανδημίας, λόγω κορονοϊού, έμελλε να αναβάλει, τουλάχιστον προς το παρόν, τα "υγρά όνειρα" των φανατικών του Μητσοτακικού καθεστώτος για αθρόες ιδιωτικοποιήσεις και στον τομέα της υγείας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ξεσκέπασε πλήρως την απόλυτη απαξίωση που επέδειξε ο ιδιωτικός τομέας απέναντι στο κάλεσμα της κυβέρνησης για συστράτευση. Βλέπετε, μεταξύ των φονταμενταλιστών της ελεύθερης αγοράς, η λέξη "αλληλεγγύη" είναι παντελώς άγνωστη, καθώς το μοναδικό κριτήριο είναι το κέρδος. 

Αναγκαστικά λοιπόν και με την ουρά στα σκέλια, ο αρμόδιος υπουργός έκανε μια αγωνιώδη έκκληση για έκτακτες προσλήψεις στο ΕΣΥ. 

Αλλά ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες, φαίνεται πως η πρώτη προτεραιότητα των γαλάζιων στελεχών είναι να μη στιγματιστούν ως "κρατιστές" που προβαίνουν σε αθρόες προσλήψεις. Ο αριθμός των προσλήψεων που ανακοίνωσε ο Κικίλιας όχι μόνο είναι άκρως ανεπαρκής για την περίσταση, αλλά απ'ότι φαίνεται δεν υπάρχει ούτε μια θέση γιατρού! Όπως ανέφερε το tvxs.gr:

                   Μετά την προηγούμενη "δραματική έκκληση" του Υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια που καλούσε τους γιατρούς "να υποβάλουν αίτηση για να προσληφθούν με διετείς συμβάσεις και μετά να παραμείνουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας", αποκαλύπτεται ότι στην προκήρυξη για 2.000 θέσεις επικουρικού προσωπικού δεν υπάρχει ούτε μία θέση ιατρού.

Την ίδια ώρα, στις ΗΠΑ του ακραίου νεοφιλελευθερισμού, η πανδημία ξεσκεπάζει πλήρως το ιδιωτικό σύστημα υγείας, που λειτουργεί αποκλειστικά με βάση το κέρδος. 

Ο Σοσιαλιστής υποψήφιος για το χρίσμα του Δημοκρατικού κόμματος, Μπέρνι Σάντερς, σε μια έκτακτη ανακοίνωση επεσήμανε την απόλυτη αδυναμία του συστήματος να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά, ειδικά σε αυτές τις ακραίες συνθήκες. Και τόνισε για άλλη μια φορά την ανάγκη για τη δημιουργία ενός δημόσιου συστήματος υγείας, το οποίο δεν θα λειτουργεί με βάση το κέρδος και στο οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι Αμερικανοί πολίτες. 

Όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία των Αμερικανών είναι υπέρ της πρότασης του Σάντερς η οποία αποτελεί και βασικό άξονα της πολιτικής του ατζέντας. 

Αλλά και ο Γιάνης Βαρουφάκης από το βήμα της βουλής ήταν ακόμα πιο ξεκάθαρος: 

                    Τέτοιες στιγμές, διαπιστώνουμε το μεγαλείο του δημόσιου, εθνικού συστήματος υγείας. Και διαπιστώνουμε πόσο ακριβός, άχρηστος και αναποτελεσματικός είναι ο ιδιωτικός τομέας υγείας. Ελπίζω αυτή η διαπίστωση, που σίγουρα κάνετε και σεις, να σας βοηθήσει να συνέλθετε από την "ιδιωτικομανία". Και να ενισχύσετε το ΕΣΥ χωρίς ΣΔΙΤ, χωρίς κρυφές ιδιωτικοποιήσεις εκ των έσω, αλλά με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, το οποίο ο ιδιωτικός τομέας, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί, αλλά συστηματικά υπονομεύει. 

Αν όμως ούτε τώρα έχετε πεισθεί ότι ένα δημόσιο και ισχυρό σύστημα υγείας είναι ζήτημα ζωής και θανάτου και δεν είστε διατεθειμένοι να πιστέψετε τα λόγια ενός Σοσιαλιστή πολιτικού, ή ενός Μαρξιστή οικονομολόγου, (ή βαφτίστε τους όπως εσείς θέλετε), ρίξτε μια ματιά σε νέες μελέτες από τρία Αμερικανικά πανεπιστήμια. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με πρόσφατο άρθρο του MarketWatch, η εξαγορά νοσηλευτικών ιδρυμάτων από ιδιώτες επενδυτές και ιδιωτικά κεφάλαια οδηγεί σε υψηλότερη αναλογία ασθενών/νοσηλευτικού προσωπικού, χαμηλότερη ποιότητα ιατρικής φροντίδας, επιδείνωση της αποτελεσματικής αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας των ασθενών και χαμηλή επίδοση σε επιθεωρήσεις. Αυτά σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, καθώς και του Πανεπιστημίου του Σικάγο. 

Και όλα αυτά δημοσιευμένα σε άρθρο του MarketWatch, που αποτελεί μια από τις διαδικτυακές ναυαρχίδες του διεθνούς χρηματιστηριακού κεφαλαίου και των φανατικών της ελεύθερης αγοράς. 

Αν όμως νομίζετε πως μετά απ'όλα αυτά, οι φανατικοί του Μητσοτακικού καθεστώτος θα ξεχάσουν οριστικά τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, πλανάστε πλάνην οικτράν. Έχουν μία και μοναδική αποστολή: την πλήρη ιδιωτικοποίηση των πάντων και το οριστικό ξεπούλημα μέχρι και της τελευταίας πέτρας που βρίσκεται επί Ελληνικού εδάφους.


Comments

  1. Anonymous28/3/20 12:37

    Οι μπούρδες του άρθρου δεν έχουν τελειωμό. Ιδιωτικοποίηση κλινικών στις ΗΠΑ (αυτές που κοιτάει το Marketwatch) δεν σημαίνει αυτομάτως ότι το Αμερικανικό σύστημα υγείας ξαφνικά μετατράπηκε σε «οικοσύστημα» ελεύθερης αγοράς!!!

    Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό υπάρχει πρόβλημα.

    Για ρωτά τα τζιμάνια στο MARKETWATCH κατά πόσο ο Αμερικανός ασθενής μπορεί να «ψωνίσει» για υπηρεσίες υγείας στις ΗΠΑ;

    Εδώ δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πόσο στοιχίζει μια επέμβαση πριν την κάνει πόσο μάλλον να διαλέξει που θα την κάνει (ψάχνοντας για την καλύτερη τιμή vs ποιότητας).

    Μια εγχείρηση ρουτίνας δεν μπορεί να στοιχίζει από 2 έως 100 χιλιάδες $ (αναλόγως τι «κουστούμι» θα σου βγάλουν τα νοσοκομεία που διαπραγματεύονται τις τιμές ΟΧΙ με τον πελάτη αλλά τις ασφαλιστικές!!). Κάτι δεν πάει καλά όταν οι τιμολογιακές αποστάσεις είναι τόσο τεράστιες μεταξύ παρόχων.

    Αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι ότι επειδή ο μέσος Αμερικανός είναι ιδιωτικά ασφαλισμένος (αυτασφάλιση ή εργοδοτική/εργασιακή ασφάλιση) δεν μπαίνει στην διαδικασία να «ψωνίσει» για υπηρεσίες. ‘Οταν μάλιστα το κράτος έχει δώσει αμύθητες αποζημιώσεις σε δίκαιες και άδικες περιπτώσεις «ιατρικού λάθους» τα νοσοκομεία πληρώνουν τα ίδια ασφαλιστικές που θα καλύψουν δικαστικά έξοδα (τεράστια στις ΗΠΑ και πάλι λόγω κρατικών παρεμβάσεων) και έξοδα αποζημιώσεων.

    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μετακύληση του κόστους στον ασθενή.

    Ελάχιστες κλινικές στις ΗΠΑ έχουν αναρτημένο κατάλογο παροχών αλλά σχεδόν σε όλες κάποιος μπορεί να πάρει μέχρι και 80% έκπτωση αν θελήσει να πληρώσει με μετρητά! (το γνωρίζω γιατί μου έχει συμβεί).

    Άλλο ένα άρθρο που λέει (ούτε) τις μισές αλήθειες...

    Υ.Γ. Το κλείσιμο των σχολίων (όπως έκανες αλλού) δεν δείχνει παρά αδυναμία επιχειρημάτων. Επίσης δείχνει πόσο ανοιχτά αφήνεις τα αυτιά σου στην αντίθετη άποψη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σεβαστή η γνώμη σου αν και δεν ξέρω τι θες να μας πεις τελικά με αυτό το σεντόνι, αλλά το να λες ψέμματα ότι κλείνω σχόλια δείχνει και πόσο αξιόπιστο άτομο είσαι.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

Already happens: Capitalism destroys human labor force and goes to the next phase

by system failure Connecting the dots one can discover the most nightmarish scenarios. Destructive capitalism's next phase is the total substitution of the human labor force with robotic machines, or in other words, the hyper-automatization. There is a process taking place right now, and no one (or nearly no one) knows what would happen after its completion. The true picture behind unemployment From a latest article in PressTV: “ Did you know that there are nearly 102 million working age Americans that do not have a job right now? And 20 percent of all families in the United States do not have a single member that is employed. So how in the world can the government claim that the unemployment rate has “dropped” to '6.3 percent'?” “ Well, it all comes down to how you define who is 'unemployed'. For example, last month the government moved another 988,000 Americans into the 'not in the labor force' category.” http://www.presstv.ir/detail...