Skip to main content

Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη, το φάντασμα του δημοσίου συστήματος Υγείας

Δεν είναι ότι προσπάθησαν να κρυφτούν. Επαναλάμβαναν συνεχώς πως ο ιδιωτικός τομέας παρέχει καλύτερες υπηρεσίες, πως οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι τεμπέληδες και πως δεν μπορούμε να συντηρούμε με τους φόρους μας ένα δυσλειτουργικό κοινωνικό κράτος. Υπονόμευσαν μεθοδικά, επί δεκαετίες, το δημόσιο σύστημα Υγείας, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων και σήμερα έχουν το θράσος να χειροκροτούν.

του Κωνσταντίνου Ταχτσίδη

«Η ευρωπαϊκή οικονομία πέφτει διότι συντηρεί ένα λεγόμενο Κοινωνικό Κράτος πάνω από τις δυνατότητές της» - Άδωνις Γεωργιάδης, 2014

«Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση» - Κυριάκος Μητσοτάκης, 2017

«Αν υπάρξουν απολύσεις γιατρών στον ΕΟΠΥΥ, σάς παρακαλώ αυτό δεν θέλω να το χρεωθεί η τρόικα, δεν θέλω να μου παίρνει τη δόξα η Τρόικα για τα αυτονόητα. Οι αποφάσεις είναι δικές μου» - Αδωνις Γεωργιάδης, 2013

«Το ιδιωτικό σύστημα Υγείας μας συμφέρει περισσότερο» - Άδωνις Γεωργιάδης, 2013

«Όσοι προσλήφθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της Υγείας θα απολυθούν» - Βασίλης Οικονόμου, 2019

«Να κλείσουν και να γκρεμιστούν τα μισά δημόσια νοσοκομεία» - Μπάμπης Παπαδημητρίου – Άρης Πορτοσάλτε, 2019

«Καλώς τα παιδιά, 3-0» - Κορονοϊός, 2020

Κι ύστερα ήρθε ο Κορονοϊός

Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου «ιδιωτικοποίηση της Υγείας – η μεγάλη μπίζνα» που άρχισε να γράφεται από την επομένη της εκλογικής νίκης της ΝΔ, τον Ιούλιο.

Πάνω λοιπόν που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν έτοιμη, μέσα στην παντοδυναμία της, να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια Υγεία και αφού είχε ήδη μετατραπεί (για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας) το νομικό καθεστώτος ενός δημόσιου νοσοκομείου (της Κομοτηνής) σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, ήρθε η παγκόσμια πανδημία του Κορονοιού, να αναδείξει πιο γλαφυρά από ποτέ τις τελευταίες δεκαετίες, την σημασία της κρατικής παρέμβασης στη διαφύλαξη των κοινωνικών αγαθών. Να αποδείξει, πέραν πάσης αμφιβολίας, πως το Κοινωνικό Κράτος, δεν είναι κάποιο σοβιετικό κατάλοιπό, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι εκ των νεοφιλελεύθερων που επανήλθαν στην εξουσία, αλλά ο βασικότερος πυλώνας συνοχής μιας κοινωνίας.

Το δημόσιο σύστημα Υγείας στη χώρα μας υπήρξε ένα από τα μεγάλα θύματα των μνημονιακών πολιτικών την πενταετία 2010-2015, όταν την εποχή που ο σημερινός πρωθυπουργός ήταν υπουργός Διοικητική μεταρρύθμισης και ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Υγείας, όχι μόνο δεν χειροκροτούσαν τους εργαζόμενους στη δημόσια Υγεία, αλλά τους έκοβαν μισθούς, τους αύξαναν τις υπερωρίες και τους προειδοποιούσαν, σε ζωντανή μετάδοση: «έπρεπε να σας απολύσουμε για να δείτε τι εστί βερύκοκο». Ορισμένους μάλιστα τους απέλυαν.

Ήταν η εποχή του «όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει».

Τότε που 2,5 εκατομμύρα ανασφάλιστοι δεν είχαν πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία. Τότε που επέβαλαν είσοδο 5 ευρώ για όλους τους ασθενείς, που η συρρίκνωση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης και υπολειτουργίας της δημόσιας υγείας. Η εποχή που έκλειναν και συγχωνεύονταν δημόσια νοσοκομεία, προς όφελος φυσικά των ιδιωτικών νοσηλευτηρίων.

Μικρότερο και ευέλικτο κράτος, μείωση των δημοσίων υπαλλήλων με τον κανόνα 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις, μείωση δαπανών, είσοδο ιδιωτών στην υγεία, ελαστικά ωράρια εργασίας (μιας και το κλασικό 8ωρο και η πενθήμερη εργασία είναι ξεπερασμένα), καθώς και αποκρατικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών και αγαθών. Αυτό πάνω-κάτω ήταν το πρόγραμμα είχε εξαγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την προεκλογική περίοδο.

Ένα πρόγραμμα που θάφτηκε επιμελώς κάτω από τόνους εθνικιστικής και ακροδεξιάς έξαρσης για την «προδοτική» συμφωνία των Πρεσπών και το προσφυγικό.

Ένα πρόγραμμα που τα ΜΜΕ φρόντισαν, με χειρουργική ακρίβεια, να μακιγιάρουν, εστιάζοντας την κριτική στην κοινωνική οικονομική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που με τα επιδόματα, τις προσλήψεις στην Υγεία και την Παιδεία και την 13η σύνταξη, έριχνε την χώρα στα βράχια.

Και ήρθαν λοιπόν στην εξουσία, με τη χώρα εκτός μνημονίων και με 37 δισ. μαξιλάρι, καταφέρνοντας μέσα μόνο σε λίγους μήνες (πριν τo πρώτο κρούσμα Κορονοϊού), να βάλουν το εθνικό σύστημα δημόσιας Υγείας και πάλι στην εντατική.

Η ίδια η ΠΟΕΔΗΝ, που ΣΥΡΙΖΑ δεν τη λες, ανακοίνωνε τον Ιανουάριο πως ενώ υπάρχουν περίπου 80 εξοπλισμένες κλίνες ΜΕΘ στα δημόσια νοσοκομεία, δεν λειτουργούν λόγω ελλείψεων νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού. Την ίδια στιγμή, νοσοκομειακά τμήματα κλείνουν και άλλα βρίσκονται σε κατάσταση διάλυσης. Είναι χαρακτηριστικό πως τον Ιανουάριο η Παιδιατρική Κλινική της Καλλιθέας, που εξυπηρετούσε  περίπου 7.000 παιδιά τον χρόνο, αλλά και η Παιδοψυχιατρική πτέρυγα του Παίδων Πεντέλης βάζουν λουκέτο.

Όλα αυτά, πριν διαγνωστεί το πρώτο κρούσμα Κορονοϊού στην Ελλάδα.

«Και να μην ξανακούσω κανένα από αυτά τα νεοφιλελεύθερα παπαγαλάκια να λένε για το δημόσιο σύστημα υγείας γιατί αν δεν υπήρχε, τώρα δε θα ήμασταν εδώ να μιλάμε». Όχι, η παραπάνω, σημερινή, δήλωση δεν ανήκει στον Παύλο Πολάκη, αλλά στον νεοδημοκράτη Νικήτα Κακλαμάνη.

Aυτό βέβαια που θα πρέπει να προβληματίσει τον Ν. Κακλαμάνη και άλλα μετριοπαθή στελέχη του κυβερνόντος κόμματος, είναι πως ο κυριότερος εκπρόσωπος της ακραία νεοφιλελεύθερης συνιστώσας στη ΝΔ, είναι ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εκλέχθηκε πρωθυπουργός έχοντας πει «δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση». Ήταν 3 Μαΐου του 2018, όταν ο σημερινός πρωθυπουργός έγραφε, επίσης, στον λογαριασμό του στο twitter: «Δεν θα γίνουν απολύσεις, όμως ο (μνημονιακός) κανόνας 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις θα εφαρμοσθεί. Οι προσλήψεις δεν θα γίνονται άκριτα όπως σήμερα αλλά με συγκροτημένο σχέδιο. Είναι αδιανόητο να πλεονάζουν γιατροί και να λείπουν νοσηλευτές». Kαι να που η πανδημία του Κορονοϊού μας έφτασε στο σημείο η κυβέρνηση να παρακαλάει τους γιατρούς να προσληφθούν στο ΕΣΥ.

Αν κάτι λοιπόν κατέρρευσε με πάταγο τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι μόνο οι φιλάσθενες χρηματιστηριακές αγορές, εν όψει μιας νέας μεγάλης οικονομικής κρίσης. Είναι κυρίως οι πεποιθήσεις των -δήθεν φιλελεύθερων- οπαδών του κτηνώδους ατομικισμού, των νεοφιλελεύθερων πολιτικών Θάτσερ - Πινοσέτ, των πολέμιων της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς και του Κοινωνικού Κράτους.

Πηγή:


Σχετικά:



Comments

Popular posts from this blog

Zionists pushed Trump into the war with Iran but this was not the primary reason for this catastrophic decision

by system failure     It is widely reported by various analysts that Trump's catastrophic decision to start a war with Iran, came as a result of the pressure from Netanyahu regime and the Zionist lobby in US. While we can't ignore the strong influence of the Zionist factor on Trump and its significant role on dragging him into such a catastrophe, this was probably not the primary reason for the latest US-Iran war.  One has to look first at Venezuela and the unprecedented and rather bizarre operation there to remove Nicolas Maduro from power, in order to understand the deeper reasoning behind such a risky decision by Trump against Iran. The uniqueness of the operation in Venezuela by the US imperialist beast, has to do not only with the blatant violation of international law with almost zero pretexts, but also with the fact that the rest of the Maduro administration was left untouched and permitted to remain in power. This shows that the primary goal of this operation was ...

Israel CAUGHT Spying On Trump & HERE’S WHY!

The Jimmy Dore Show   What does Donald Trump do to stop Netanyahu, or punish Netanyahu, after he openly defies him and after Donald Trump knows that Israel's intelligence services are spying on him? It appears that he has done nothing.  

‘SHEER EVIL’: MASS PANIC As Israel BOMBS HOSPITAL & RESORT, ‘FLATTENS’ BEIRUT!!

Secular Talk    

It's official: Iran won the war, and the US lost - This is how

Geopolitical Economy Report  The US government has signed an agreement to end its war on Iran. It is now widely admitted that Washington lost, and Tehran won. Ben Norton explains why Donald Trump failed, and how this has massive geopolitical implications for the Global South.

Trump CAVES On Uranium & Ballistic Missiles!

The Jimmy Dore Show   Jimmy Dore and Glenn Greenwald argue that President Trump is engaging in a stark retreat from earlier hardline positions on Iran by signaling acceptance of both Iranian uranium enrichment for civilian energy purposes and allowing Iran to possess conventional ballistic missiles. The two contend that these comments amount to major concessions, with Jimmy describing them as “another big win for Iran” and evidence that the administration has abandoned key objectives it previously promoted. Greenwald cites the Nuclear Non-Proliferation Treaty, arguing that Iran has the same right as other signatory nations to enrich uranium for peaceful purposes and notes that previous agreements imposed unusually strict inspections on Iran’s program. The segment emphasizes Trump’s remarks that “it’s a little bit unfair for them not to have some” ballistic missiles and that restrictions on civilian nuclear energy require “a little common sense.” 

IRAN WAR: How Israel HIJACKED Trump & Lost the Middle East

Double Down News  

Προβλέψεις ...

GR elections Update (15/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το δεύτερο debate): ΣΥΡΙΖΑ 28-30% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 2,5-3% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (11/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις (μετά το πρώτο debate): ΣΥΡΙΖΑ 25-28% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 11-13% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ + ΔΗΜΑΡ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (04/9): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 3,5-4% ΠΟΤΑΜΙ 2,5-3,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update (29/8): Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 23-25% ΛΑΕ + ΣΧΕΔΙΟ Β' κ.λ.π. 20-23% ΝΔ 12-15% ΧΑ 6-8% ΚΚΕ 5-5,5% ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ 4-4,5% ΠΟΤΑΜΙ 4-4,5% ΠΑΣΟΚ 3-4% ΑΝΕΛ 2,5-3,5% Update : Αναθεωρημένες προβλέψεις: ΣΥΡΙΖΑ 26-27% ...

How Western societies lost their faith in Vision

Why people don't rise up massively today? Why there are no real revolutions? How we tolerate all things that have been imposed to us? These questions come up in people's minds more and more often today in Greece and abroad, due to the economic crisis. Some theories are circulated as an answer, among these, explanations which include, for example, the psychosynthesis of modern Greeks, but the truth is that there is something more fundamental behind this passive behaviour and concerns not only Greece, but the entire Western world. by system failure Prior to the beginning of the 20th century, Friedrich Nietzsche declares God's death and Western world will put all its hopes in science. Laplace's Determinism leads to the almighty man, who through science, can find all the answers for the world. Technology, which naturally comes from scientific discoveries, promises prosperity and a better life for the majority. Science becomes the central "pylon...

Iranian Professor Vali Nasr Reveals the TRUTH of Iran War

Cyrus Janssen  Professor Vali Nasr is one of the world’s leading experts on Iran, the Middle East, and U.S. foreign policy. In this exclusive interview, Nasr explains why the recent conflict may have strengthened Iran rather than weakened it, what Washington continues to misunderstand about Tehran, and whether the region has entered a new geopolitical era. They discuss Iran’s nuclear ambitions, the country’s relationship with China, America’s changing position in the world, and why 2026 could become a turning point for the Middle East.   

Already happens: Capitalism destroys human labor force and goes to the next phase

by system failure Connecting the dots one can discover the most nightmarish scenarios. Destructive capitalism's next phase is the total substitution of the human labor force with robotic machines, or in other words, the hyper-automatization. There is a process taking place right now, and no one (or nearly no one) knows what would happen after its completion. The true picture behind unemployment From a latest article in PressTV: “ Did you know that there are nearly 102 million working age Americans that do not have a job right now? And 20 percent of all families in the United States do not have a single member that is employed. So how in the world can the government claim that the unemployment rate has “dropped” to '6.3 percent'?” “ Well, it all comes down to how you define who is 'unemployed'. For example, last month the government moved another 988,000 Americans into the 'not in the labor force' category.” http://www.presstv.ir/detail...